Lagi-lagi Pertandingan di Menteil

Monday, October 20, 2008

Wah. Semakin gila pertandingan nampaknya aku ni. Tapi, masalahnya aku dah terlewat seminggu. Adush. Takpe. Jangan mengaku kalah sudah.

Menteil. Aku ingatkan nama dia. Sekali rupa-rupanya nickname je. Apa tah nama sebenarnya. Aku tak tengok lagi. Aku belum usha-usha pun. Tiba-tibe je terus tersesat ke entri pertandingan Menteil ni.

Kalau tak silap aku Menteil ni adalah bermaksud seorang yang manja atau ngada-ngada. Biasanya seseorang tu digelar menteil tu bila dia terlalu manja dengan orang yang paling dia rapat. Mungkin keluarganya. Atau kekasihnya. Mungkin juga sahabat baiknya sendiri meskipun sama jantina.

Tapi, aku rasa ejaan yang tepat adalah mentel. Tapi, takut huruf E yang kedua disebut sama seperti sebutan E dalam 'Emak', bukan E dalam 'Ekor'. Nanti dekat-dekat dengan bunyi 'mental' pula.

Tapi, aku rasa Menteil ni seorang yang manja lagi mental. Jadi, kedua-dua bunyi bagi ejaan yang sama [mentel] tetap menggambarkan orang yang sama.

Ok. Berganjak ke entri beliau. Aku rasa blog Menteil lebih kurang macam blog aku. Rojak. Ada cerita padal kehidupan dia. Ada cerita pasal internet dan komputer. Hiburan. Politik. Macam-macamlah.

Aku suka ke tak eh? Err. Kalau tak jawab boleh tak. Takut nanti kalau jawab, terus kene reject. Disqualified. Bukan sebab nak kata tak suka. Tapi, sebab takut orang kata aku bodek. Tak ikhlas. Aku suka sangat-sangat baca blog pasal life seseorang. Lagi-lagi kalau seseorang tu ada persamaan dengan aku. Eh, kita ada persamaan ke Menteil.

Agak-agak entri ni berjaya tak menawan hati Menteil sehingga membolehkan aku menang hadian berupa Domain dan Hosting yang bernilai RM100.00. Pergh..! Gila ah. Siapa yang taknak tu, memang gila lah orang itu.

Apa-apa pun, Selamat Hari Jadi yang ke berapa tah. Jap aku tengok kat blog dia.

Eh!? Takde pula dinyatakan. Tapi mamat ni lahir tahun 1986. Hm, kira lah sendiri.

p/s: Actually, beberapa kali bila aku nak menaip nama Menteil, aku akan tertaip Mentail. Kenapa erh..? Kau seorang lelaki yang ada ekor ke?



2 dah komen:

.::WaNiE::. said...

oh tlg jgn salahkan diri sendiri

saya pun selalu jek taip nama dia mentail sehinga telah beberapa kali ditegur oleh dia

hahah nasib baik menteil xpandai merajuk

Anonymous said...

Aku sendiri pun selalu sangat salah taip jadi meintel