TAG Lagi. Dari Khai

Monday, November 10, 2008

Aku kena tag lagi. Kali ni dari Khai.

Pada aku TAG ini bukan sesuatu yang menyusahkan. Tapi, aku percaya TAg oleh menjadi suatu alat untuk menjalinkan ukhwah, mengenal rakan kita dengan lebih mendalam dan meningkatkan trafik. Hm, trafik lagi. Oklah, sebenarnya aku kena nak TAG ni dari Azizwan dulu. Tapi, dia tuju kat KedaiMagik. Sementara Khai tuju ke PakciQue.TK

Tanpa melengah masa, mari membaca TAG yang paling panjang pernah aku terima.

1. What is the relationship of you and him/her?
Tunang.
2. Your 5 impressions towards him/her.
Banyak mulut [Tapi, aku lagi banyak]
Kuat bebel [Tapi, aku lagi kuat]
Pandai memasak [Tapi, aku lagi pandai]
Pandai menyanyi [Tapi, aku pandai menyumbangkan suara]
Kuat merajuk [Tapi, aku pandai memujuk]
3. The most memorable things he/she had done for you.
Terlalu banyak perkara yang dia sanggup buat untuk aku yang aku anggap sebagai satu bentuk pengorbanan untuk mengekalkan dan mempertahankan hubungan kami. Tak terbalas apa saja yang dia sanggup lakukan untuk melihat aku tersenyum dan gembira setiap hari.
4. The most memorable things he/she have said to you?
Banyak sangat. Antaranya, "Bila nak beli rumah?", "Nak beli kereta boleh?". Senang cakap apa yang dia cakap buat aku pening kepala. Jahatnya aku ni.
5. If he/she become your lover, you will…
Sudah pun. Tapi, sehingga sekarang hati aku ini cuma ada satu dan cuma untuk dia.
6. If he/she become your enemy, you will…
Menjadi musuh? Sesuatu yang aku sangat-sangat nak elakkan. Namun, hubungan kekeluargaan takkan putus.
7. If he/she become your lover, he/she has to improve on…
Sudah pun. Dan sehingga sekarang dia masih lagi tak pandai nak buat kopi yang sedap macam bibik aku buat. Hehehe.
8. If he/she become your enemy, the reason is…
Aku akan letakkan kesalahan tu kat bahu aku. Kalau aku sayang dia, aku akan lakukan apa saja untuk mengelakkan perkara ini terjadi. Tapi, kalau tak berjaya, maksudnya aku gagal mempertahankannya.
9. The most desirable thing to do on him/her is?
Aku ingat nak ajak dia gi main bungee jumping. Tapi, aku sendiri pun takut. Tapi, yang pasti aku akan tetap menggembirakannya dia walaupun aku selalu buat dia menangis.
10. The overall impression of him/her is…
Dia seorang yang sangat pandai bawa diri. Aku bawa pergi rumah sedara-sedara aku, dia tak kekok. Dan semua orang selesa dengan dia. Bila hari raya hari tu, aku tak bawa dia gi balik kampung sama-sama, semua orang bertanya. Keluarga aku pun sayang kan dia bukan setakat sayangkan menantu, tapi dah macam sayangkan anak sendiri. Akhirnya anak sendiri yang macam anak pungut. Hehehe.
11. How do you think the people around you will feel about you?
Aku tak tahu. Tapi, kebanyakan mereka memang selesa berkawan dengan aku. Cuma mungkin mereka pun ada rasa aku ni menjengkelkan dengan sifat kebudak-budakkan, lawak merapu dan mengarut serta mulut lazer. Zassst. Tapi, kalau orang tak kenal aku, akan cakap aku ni jenis sombong. Aku pun tak tau.
12. The character of you for yourself is?
Aku memang seorang yang happy go lucky. Sampai kadang-kadang aku tak fikir apa-apa pun pasal kehidupan. Aku tak boleh survive dalam kehidupan. Tapi, aku boleh survive kalau nak berlibur. Orang dan tunang aku sendiri pun masih pelik bila aku boleh layan wayang dan karaoke jamban sorang-sorang.
13. On contrary, the character you hate of yourself is?
Macam yang aku bagitahu, aku tak boleh survive dalam kehidupan. Aku pun tak tau. Aku juga tak pandai sorok perasaan. Maksudnya, kalau aku marah, tak perlu aku menjerit-jerit atau maki-maki. Orang boleh nampak dari air muka aku dengan jelas.
14. The most ideal person that you wanna be is?
Jawapan cliche. Aku nak jadi diri aku. Tapi, bila sebut wannabe, tentu saja aku ingin menjadi seperti Cyrill Takayama. Seorang ahli magik Jepun kelahiran Amerika yang sangat berjaya. Oh, bila kita boleh bertemu.
15. For the people who care about and like you, say something about them.
Pertama sekali kepada keluarga. Mereka semua adalah tulang belakang kepada kehidupan aku. Aku masih lagi bergantung harap pada mereka.
Kepada tunang tersayang. Hati ini hanya untukmu seorang.
Kawan-kawan, rakan-rakan dan para sahabat. Memberi harapan dan membakar semangat.
Pengunjung blog. Terima kasih banyak-banyak atas kunjungan kau semua. Jangan lupa komen ok.
16. Ten people to tag:
Mereka semua ni tidak aku kenali secara zahir. Aku kenal-kenal bila aku masuk blog mereka sempena Pertandingan Madagascar dulu. Sekarang ni, aku akan paksa mereka masuk blog aku sekali lagi dengan cara TAG. Mereka yang bertuah ialah.
01. Diana-K
02. Ilyanie
03. Zamimie
04. Zairi
05. Daela
06. Roshaizul
07. Wawa
08. Kojah
09. Ad3ck
10. Ayu
17. Who is no. 2 having a relationship with?
Entah. Tak tau la pula. Gi lah tanya sendiri. Tuan punya badan, sila jawab ye.
18. Is no. 3 a male or a female?
Female. Ada nama gelaran Mieoney. Apa tah maksudnya.
19. If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?
Mereka rakan blog. Jadi baik lah kan.
20. How about no. 5 and 8?
Mereka juga rakan blog. Sangat-sangat baik.
21. What is no. 1 studying about?
Final year, final sem Course : Engineering majoring in Mechatronics and minor in BBA Siblings. Hehehe.
22. Is no. 4 single?
Kena tanya tuan punya badan. Sila jawab wahai empunya badan.
23. Say something about no. 6
Seronok baca blog kau.

Baiklah. Kepada yang dah kena TAG, sila jawab ok. Jangan mengelat.

8 dah komen:

RaFFLeSiA MeRaH said...

OPSSSS...TUAN UMAH, TADI KATA SY NI DI TAG...TGK2 TAKDOK PUN NAME SY KENA TAG DLM SENARAI MANGSA2 LAIN TU HA...HIKSSS...SILAP ORG KOT....

Anonymous said...

hok aloh, kena tag. nak jawap gane ni?

Amiha Ayu said...

alamak! d tag sudah!
baiklah pakcique..
nnt org buat yer..
:P

~JuLiE~ said...

salam pakcique...sAme lew cam rafflesia merah..td kata saya kene tag gak...tp dr 10 list tu cam xde tersenarai lew...;p

mieoney said...

alor kena tag lai..wahai PakciQue ini ada due date ke..hehe

jom exchange link.. :)

Anonymous said...

he he..

Payah betul nak jumpa orang lelaki yang citer pasal perasaan dia.. ni pertama kali la aku jumpa ha ha ah

kojah said...

kawen nnti jemput yerk...haha sempat lagik tuh...=P

me3n said...

jom ngetag! ;p.